Znaczna część trwających remontów Stansted są odpowiedzią portu lotniczego na opinie pasażerów o problemach z dostępnością dla osób niepełnosprawnych.
Manchester Airport Group (MAG), właściciel lotniska Stansted, inwestuje 80 mln funtów (ok. 420mln zł) w celu poprawy usług i udogodnień dostępnych dla pasażerów.
Szybki wzrost liczby pasażerów w ostatnich latach zmusiły lotnisko do pilnego wprowadzenia ulepszeń dostępności.
22% pasażerów w 2013 roku to osoby powyżej 55 roku życia. Te dane wykazują konieczność poprawy dostępności do potrzeb starszych klientów.
Na podstawie badań przeprowadzonych wśród pasażerów wynika, że największym problemem okazuje się znalezienie właściwej drogi na terminalu, w związku z tym  lotnisko planuje wprowadzenie na terenie całego lotniska nowych interaktywnych przewodników.
Zostaną również wprowadzone nowe oddzielne strefy odprawy dla rodzin z małymi dziećmi oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

Obszarem zainteresowania pozostają również szkolenia pracowników ochrony.

“Z powodu wymiany stawu biodrowego, zawsze uruchamiał się alarm przy przejściu przez bramkę bezpieczeństwa”, opowiadała dla organizacji  Reduced Mobility Rights 70-letnia kobieta w październiku ubiegłego roku. “Po bardzo dokładnym i nieco niewygodnym przeszukiwaniu w dół, agentka ochrony wsunęła rękę pod  bieliznę,  z przodu i z tyłu.”

“Chcemy, aby wszyscy nasi pasażerowie mogli korzystać z takiego samego poziomu wygody i komfortu,” mówią władze lotniska. Współpracujemy z organizacjami osób niepełnosprawnych, aby zapewnić najwyższy poziom usług osobom o specjalnych potrzebach.”

źródo: reducedmobility.eu