Prawie 900 miejsc pracy jest zagrożonych na trzech lotniskach w związku z planami obniżenia kosztów w wyniku kryzysu wirusowego.

Propozycje właściciela lotnisk Manchester Airport Group (MAG) mogą oznaczać utratę 465 ról na lotnisku w Manchesterze.

Kolejnych 376 miejsc pracy może zostać utraconych w Londyn Stansted i 51 stanowisk na lotnisku East Midlands , wraz z dostosowaniem harmonogramów i innymi środkami dotyczącymi zatrudnienia.

Unite twierdzi, że zagrożone pełnoetatowe stanowiska obejmują oficerów ochrony, inżynierów, pracowników obsługi klienta, kierowców autobusów i pracowników parkingów.

Związek powiedział, że posunięcie to jest bezpośrednią konsekwencją „ciągłej niezdolności” rządu do udzielania wsparcia sektorowi lotniczemu.

MAG powiedział, że rozpocznie rozmowy ze związkami na temat propozycji obniżenia kosztów pracowników w odpowiedzi na wpływ pandemii koronawirusa, po 90-procentowym zmniejszeniu zapotrzebowania na podróże przez jego lotniska od marca w porównaniu z rokiem poprzednim.

W oświadczeniu czytamy: „W ostatnich tygodniach perspektywy silnego powrotu do zdrowia w ciągu następnych 12 miesięcy spadły, ponieważ wirus ponownie pojawił się w Wielkiej Brytanii i Europie.

„W międzyczasie brak dedykowanego wsparcia dla sektora lotniczego, w połączeniu z brakiem postępów we wprowadzaniu testów dla pasażerów z Wielkiej Brytanii do tej pory, nadal podkopuje zaufanie konsumentów do podróży lotniczych w przyszłym roku. Oczekuje się, że ogólny popyt pasażerów nie wzrośnie w pełni przed 2023-24 rokiem. ”

MAG powiedział, że poprosił już każdego pracownika o obniżkę wynagrodzenia o 10% na rok, zmniejszył liczebność zespołu zarządzającego i wstrzymał inwestycje kapitałowe i wydatki zbędne.

Charlie Cornish, dyrektor generalny MAG, powiedział: „Do tej pory oczekiwalibyśmy silnego i trwałego wzrostu popytu. Niestety, ponowne pojawienie się wirusa w Europie i ponowne wprowadzenie ograniczeń w podróżowaniu oznacza, że ​​tak się nie stało.

„Ponieważ nie mamy pewności, kiedy szczepionka będzie szeroko dostępna, musimy realistycznie podejść do tego, kiedy popyt prawdopodobnie wzrośnie.

„Zakończenie programu utrzymania pracy oznacza, że ​​musimy wziąć pod uwagę liczbę ról, które możemy pełnić na naszych lotniskach.

„Będziemy omawiać te kwestie z naszymi związkami zawodowymi i w pełni konsultować się z nimi w sprawie szeregu opcji zmniejszenia wielkości i ogólnych kosztów naszej siły roboczej”.